tisdag 26 januari 2010

Melody Maker

Härom natten hade jag ännu en gång den där drömmen: Att jag skapar musik. Inte så att jag i drömmen bara går runt och visslar en vag melodi - här handlar det om att jag står för text och melodi och alla arrangemang samt koreografin i framförandet. Dock är det inte jag personligen som står på scenen. Mina verk framförs av olika artister. Har många artister under mitt paraply tydligen.

Musiken har inget att göra med den jag vanligtvis får mina kickar av. I drömmen skapar jag SCHLAGERS med fantastiskt "catchiga" refränger! De liksom sätter sig direkt, vilket ju naturligtvis är förklaringen till den omedelbara succén. Publiken i extas

Vaknar med ett ryck. Drömmen borta, men melodin är kvar, etsar sig fast. Och den funkar! Gör frukost och nynnar på den. Fortfarande tydlig - både melodi och arrangemang. Kaffet injicerar stegvis liv i mitt sömndruckna sinne och melodin luckras upp, återvänder, glider mig ur händerna.

Nästa gång ska jag fånga den.