tisdag 18 maj 2010

Mailman är lite trött bara

Mailman sitter i soffan, snart läggdags.


Vill be om överseende för dåligt uppdaterande den senaste tiden. Jag har varit mycket upptagen förstår ni. Upptagen med en tråkig, enformig livstil, där den ena dagen är en kopia av den förra. De rutiner jag trodde jag var så mån om - gå upp på morgonen, dela ut posten, göra eftersändningarna, åka hem, kanske stanna och handla bröd eller nåt, springa, laga mat och därefter äta den ensam och snabbt för att sedan placera sig i soffan och ännu lite senare i sängen - börjar så sakteliga bryta ner mig. Och helgerna skänker inte mycket tröst - det är ju ändå söndagsångesten man tar med sig till den nya veckan.

Lever folk så här? Vad är egentligen meningen med det?

Meningen inser jag den 29e maj, då min fru återvänder.