lördag 27 mars 2010

Mailman bjuder hem sina brevbärare


Brevbärare som delar en kokosnöt.


Klåpare och dilettanter göre sig icke besvär - när Mailman ställer till med fest är det med ett nogsamt utvalt sällskap utan eftersläpp. "Postens Intelligentsia" som jag kallar dessa, av mig anförda, brevbärare. Tillsammans är vi en oas i en andefattig öken, en fyr på ett stormigt hav; tillsammans utgör vi detta företags hopp om en framtid. Anhängarna är många men den innersta kärnan liten och dess lojalitet gentemot mig stor. Detta ville jag visa min tacksamhet för och bjöd därför in till fest.

De goda samtalen, sången, ölen, kokosnöten - ingredienser som skapade en tillställning utöver den vanliga. Den innersta kärnan vet hur man roar sig. Och jag vet vad det innebär att vara en god värd, hur man får människor att trivas tillsammans.

Så stolt över er, mina brevbärare. Hör ni det?