måndag 22 februari 2010

Mondayblues

Ligger i startgroparna, betraktar regnet som sköljer ner. Det fullkomligt vräker ner idag. Borde jag springa trots detta? Kanske vore det en mental förberedelse inför vad som väntar mig i Sverige? Posten måste ju fram alldeles oavsett vilket väder som råder. Snart har jag inget val. Men nu. Det är åtminstone ett antal plusgrader där ute.

Vaknade tidigt i morse av fågelkvitter och regn som piskade fönstren. Våren är här nu, vintern var väl egentligen bara ett kort gästspel och jag går in på aftonbladet.se och läser att i Stockholm är det tjugo minus. Snökaos. Människor uppmanas att stanna hemma. Tunnelbanan, tågen, de går inte. Utlämnade till ersättningsbussar klockan sex på morgonen. Snart är jag en av dessa förlorare som bor i detta vidriga klimat. Snart är jag en av dessa förlorare som måste arbeta.