lördag 17 april 2010

Mailmans dag

Åh nej.


Var ute en sväng igår, drog runt i den lilla staden, representerade för fulla muggar. Mille och jag som förr i tiden, taxi hit och dit, mötte upp en annan pajsare, Jonas, på Debaser Slussens uteservering. Huttrande och insvepta i filtar satt vi där och drack iskalla stora stark. Stone Roses i högtalarna; kände att vi ägde stället.

Vaknar tidigt, vid gott mod trots en smula huvudvärk. Denna lördag får bli min egen lilla dag. Tänker hylla mig själv idag. Unna mig lite gott. En snabb operation, dagens enda, är vad som krävs: Fram och tillbaka till ICA, låsa dörren, placera mig i soffan, eventuellt sprida ut lite halm och böka som en gris. Somna in, vakna med dregel i mungipan, lufsa runt lite i lägenheten. Somna om.

Packar upp varorna. Inser till min FASA att jag köpt fel chips. Barbecue. Trodde jag plockade en Ready Salted. Nu är allt förstört.