torsdag 22 april 2010

Respekt till alla arbetare


Mailmans fordon.


På väg mot mitt hatade Hjorthagen och dagens tur idag får jag plötsligt syn på en gammal vän från det förflutna. I vilket annat sammanhang som helst hade jag naturligtvis hojtat på honom och han skulle skina upp och så skulle vi stå där och "tjöta" en bra stund. Han är en mycket rolig person.

Men idag, sittandes på en jättestor jävla moped, med en astronauthjälm på huvudet och ben rödfärgade av kylan. Nej, idag är inget sådant sammanhang. Dessutom är min vän på väg ut från TV4 - huset. Han är kanalens röst och tjänar oerhört bra på bara några timmars arbete varje vecka. Tjänar säkerligen betydligt mer på bara några få timmar än vad jag får ut i månaden på Posten. Och jag är inte missunnsam. Så vad är problemet?

Är jag en förlorare för att jag arbetar hårt? För att jag sliter i mitt anletes svett? Folket borde applådera mig där jag galopperar fram!

Så. Ska tänka på det nästa gång.